Shogun 1.8 Post Tutorial - Automatically setting up a character retarget
Ключевые темы, рассмотренные в этом видео уроке:
- Step 01 - Import target skeleton
- Step 02 - Prepare target skeleton hierarchy & root
- Step 03 - Disable DOFs for non-animated bones
- Step 04 - Enable map mode and align skeletons
- Step 05 - Set target skeleton bone twists
- Step 06 - Set elbows, knees and toes to single DOFs
- Step 07 - Align skeletons
- Step 08 - Set parts and sides
- Step 09 - Manually correct missed bones
- Step 10 - Set constraints
- Step 11 - Adjust root height
Автоматическая настройка ретаргетинга персонажа
В уроке предложены рекомендации по созданию быстрых и эффективных конвейеров анимации персонажей (character animation pipelines) с помощью инструментов автоматической настройки ретаргетинга, представленных в Shōgun Post 1.8.
Просмотров: 823 | Дата: Пятница, 24 Марта 2023 |
- Vicon Shōgun
- Решение позволяет создавать визуальные эффекты в режиме реального времени, а также оперативно в высоком качестве передавать параметры...